Hemmet som arbetsplats...

Inspirerad av en, både trevlig och vacker, god väns, blogg this morning tänkte jag att, tja kan hon hänga krogig arm i fönstren så kan ju jag, som ändå är 10 år äldre,  i alla fall köra runt lite med dammsugaren. Sagt och gjort. I ett gammalt hus städar man dock inte riktigt på samma rationella sätt som man kan göra i en något modernare boning. Betyder i undertecknads fall att man använder damm-munstycket ungefär lika mycket som det vanliga munstycket på dammsugaren. Kröp således omkring på golvet i vårt gästrum och dammsög listerna. Och utan att tänka mig för reste jag mig lite hastigt och olyckligt. I vägen stod en sekretär. Med utfälld skiva. I vilken jag naturligtvis dammade in med näsroten! Blodvite uppstod och nu hoppas jag att detta inte skall utveckla sig till en blåtira... Skulle kunna bli liiite svårt att förklara för kollegorna på jobbet imorgon. Nu när det varit Å-fest och allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0