Värmepump eller inte...

En av mina kära kollegor informerade i förra veckan om sitt hushålls nyinvestering. En luftvärmepump. Inspirerad av hennes entusiasm över denna (i och för sig oerhört fula) nya inredningsdetalj tog Yours truly omgående upp ämnet i familjerådet. Som ett resultat av denna överläggning har hushållet ikväll haft besök av en av de möjliga alternativa leverantörerna. First thing tomorrow blir att djupintervjua kollegan för att få veta hur i hela friden de kunde komma undan så billigt. Kvällens leverantör indikerade dryga 55 tusenlappar, efter ROT-avdrag, medan kollegan hade kommit undan med ca hälften!? Hur som, tanken är lockande. Till på köpet kan man under varma sommarnätter få kyla från vidundret. Mycket pengar är det dock så det lär få bli nytt familjeråd. Och dessutom kommer en annan tänkbar leverantör på hembesök imorgon. Det gäller att kolla runt! En avgörande nackdel är som sagt att inomhusapparaturen är förbaskat ful. Visserligen vit, men ändå. Mitt yngsta ättelägg kommenterade detta med att "-du kan ju klä den med spets." Ja, det kan man ju faktiskt...

Värmepumpsmannens besök ikväll förde emellertid med sig också ett helt annat projekt. Nu ska här möbleras om. Arbetsrum och gästrum ska byta plats. Jag förstår verkligen inte vad vi tänkte på när vi flyttade in. Rummet vi använder som arbetsrum har morgonsol, vilket innebär att när man under den soliga årstiden ska "data", får sitta och krypa ihop och huka sig för att inte få solen i ögonen. Dessutom täcker skrivborden till viss del det elektriska elementet. Placerar man gästsängen i detta rum så hamnar den i alla fall utom räckhåll för morgonsolen medan gästrummet å andra sidan är helt befriat från solen strålar och alltså betydligt mycket svalare.

Nu undrar jag om det är någon som har lust att komma hit och flytta bohaget och dra om alla sladdar etc. Helst igår!

Kommentarer
Postat av: Ann-Christin

Hej på dig! Minns du mig "henrysdotter" från "den gamla goda tiden" på mininredning? :) Hittade av en slump för rätt länge sedan din blogg,sparade för återvända och det gjorde jag nu! Ser att din sida handlar mycket om inredning här också-jättetrevlig blogg! Vad hände med mininredning? Sist jag försökte komma in gick det inte-har inte varit där på evigheter-alla trevliga inredare försvann desvärre.Nåväl,ville bara susa förbi och säga hej,passar också på att önska dig en riktigt God Jul i ditt lilla vackra hem...:) Ann-Ci/Henrysdotter

2010-12-21 @ 09:49:25
Postat av: Anitha

Hur skulle jag kunna glömma dig? Vad roligt att du gjorde ett avtryck :) Min inredning verkar ha lagt ner. Och jag håller med dig om utvecklingen. Är allt väl med dig? Har du någon blogg? Finns du på facebook? God Jul i ditt lika vackra!

2010-12-24 @ 10:06:07
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: Ann-Ci/Henrysdotter

Hej igen o god fortsättning på det nya året! Ja jag smög förbi här igen,för att se om du hade sett min kommentar :) Jo här är allt bra! Stökar runt i hemmet som vanligt,precis som du ,kan jag se:) Såg nyss dina underbara zinklådor som du fått av systern din-helt underbara!Har ingen blogg men en hemsida-det har hänt mycket med "Lilla Vrå" så du kan kika in o se vad jag pysslar med-har nyss bytt hemsida så än så länge har jag det här tillfälliga namnet,men håller på att flytta över mitt domännamn från gamla hemsidan.Har du bott in dig nu i ditt lilla vackra hus? Ser ut som du fått det riktigt ombonat o mysigt med Anitha prägel över det..I alla fall så var det kul på mininredning så länge det varade!Ha det nu allra bäst,jag kommer nog att tjuvkika förbi här då o då-o föresten så har jag nu också facebook-motståndare först men övertalad!Där hittar du mig under Ann-Christin Ahlbin Andersen. Hoppas vi hörs igen!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0