Sommarpratare...

Sommarpratarna i P1 är oftast några av årets höjdarupplevelser när det kommer till radio. I år låter Sveriges Radio den för polismord i USA dömda svenskan, Annika Östberg, komma till tals. Den 8 augusti är hennes dag. Annika Östberg avtjänar numera sitt straff i svenskt fängelse. Det har jag åsikter om. Att låta en person som ännu inte avtjänat sitt fängelsestraff att få komma till tals i tvåtimmar i svensk statlig radio har jag ännu starkare åsikter om. Jag tycker helt enkelt att det är fel. Visst ska hon ha rätt att berätta sin historia. Men att upplåta statlig radio för ändamålet, allt emedan hon fortfarande sitter i fängelse, nej, det är inte rätt anser jag. Vem skall få förmånen att berätta sin historia nästa år? Jackie Arklöw, Lasermannen, tre tre pojkarna som dömdes för dödsmisshandeln av Riccardo Campogiani eller kanske barnamörderskan Christine Schürrer...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag tycker att det ska bli intressant att lyssna pa henne. Hon har varit tung narkoman, ar domd for delaktighet i polismord och har suttit i over 20 ar i amerikanskt fangelse for detta, framst pga att den som genomforde mordet ar dod och inte kan straffas. Detta har hon overlevt. Det ar en livshistoria som jag hellre tar del av under tva timmar en sommardag an att lyssnar till Mans Zelmerlows dito. Det ar inte helt rattvist att jamfora henne med en galen smabarnsmorderska?

2010-06-25 @ 11:33:59
URL: http://supersofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0