Howard har landat...

Ibland är det inte långt mellan tanke och handling i det Pettersson-Fribergska huset. I lördags fattades det beslut, beställdes och lades ut på Blocket. I tisdags kväll hämtades de svulstiga möblerna av en glad och nöjd man från Södertälje, som till på köpet riskerade livet för att ge sig ut i ett fruktansvärt väglag. Idag anlände den, den nya soffan med tillhörande fåtölj. Att vi får vänta 12 veckor på fotpallen känns uthärdligt.

Äventyret att ta emot sändningen är i sig värd en särskild historia. Det har sina sidor att bo i ett reservat och att Schenker dessutom valde att skicka en chaufför som hade ont i både knä och rygg var ju trist. Men han kunde i alla fall ratta det stora åbäket så pass att han kom in på baksidan av huset. Som skickade av änglar dök två till grannfastigheten hörande fastighetsskötare upp. De var inte nödbedda utan hjälpte raskt till att baxa in två rejäla kollin innanför planket. Där fick de vänta till MiML dök upp. Nu, bara några få timmar senare är det på plats. Jag är såå nöjd. Och rummet ser betydligt rymligare ut, även om där faktiskt är sittplats för lika många som innan...






Kommentarer
Postat av: Brusan

Skitsnyggt!! Är det Harward? Jag gillar pläden väldigt mkt också! Kan tänka mig att jag skulle kunna göra ett par fynd hemma hos er... Jag dyker upp när ni minst anar det! =)

2010-12-18 @ 21:57:18
Postat av: Fia igen...

För det första inser jag att jag skrev Harward.. För det andra läste jag precis din rubrik... Ojojoj, jag måste nog gå och sova snart!

2010-12-18 @ 21:58:46
Postat av: Anonym

Hur som så är du alltid välkommen, det vet du!

2010-12-18 @ 23:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0