Så mycket bättre...

"Förvitningen" av detta hushåll hade inletts ett par år innan flytten till det Pettersson-Fribergska huset. En del av denna denna förvandling innefattade att byta ut en brun, förhållandevis ny, skinngrupp. Sagt och gjort. Den byttes mot nedanstående. Vilken dock är något för svulstig för sällskapsrummet i reservatet, vilket är betydligt mycket mindre än i tidigare boende...



För att fullända "förvitningen" och som ett försök att få det hela att smälta samman tog jag mig förra sommaren före att förvita även soffbordet. Ganska lyckat blev det. Om jag får säga det själv. Och det får jag ju.



Denna dag har dock hushållet, dvs yours truly och MiML, gemensamt kommit till insikt om att det är dags för förnyelse. Den svulstiga gruppen skall få gå vidare i sin karriär och bytas ut mot dessa, betydligt mer smäckra möbler. Känner mig såå nöjd. Och nästan mest nöjd är jag med hur jag så barnsligt enkelt fick MiML med på noterna. Vem låg på mig att se till att få ut den svulstiga på Blocket? Just det! Och en spekulant hörde av sig redan efter någon timma! 

 

Nu är det dags för veckans bästa tv-program "Så mycket bättre", en händelse som nästan verkar som en tanke. 

Ha en härlig lördagkväll! 


Kommentarer
Postat av: Andreas Besterman

Vajjert! En klar förbättring:) Hoppas bara ni inte köpte dem på Tumbo Möbler. Våra nästan identiska Howard kommer därifrån och det visade sig efter ett tag att armstöden delvis var byggda i det gedigna möbelmaterialet pressad papp!! Det höll i ett år men sedan säckade de sakta ihop. Håll hårt i kvittot i så fall. Men stilen är klockren!

2010-11-21 @ 01:16:33
Postat av: Anitha

Känner mig nöjd. Så här långt. Nej, inte Tumbo Möbler, dessa kommer från The Home. Utlovas tre års reklamationsrätt, vad nu det innebär. Lovar att hålla i kvittot!

2010-11-21 @ 08:14:20
Postat av: Andreas Besterman

Då får vi hoppas att det inte är samma fabrik :) Till Tumbos försvar ska jag säga att de även har Engelssons otroligt fina soffor, men de är en annan prisklass... 30 lakan för en soffa är inte min budget. Inte med små barn i huset. Och inte annars heller för den delen. Spanade in The Home; väldigt bra priser minsann! Är sugen på en Riverheadlampa. får se vad tomten hittar på.

2010-11-22 @ 01:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0