Argumentera med ord mot SD...

Idag besöktes hemstaden av Sverigemokraternas ledare, Jimmie Åkesson, som skulle hålla "stånd" på Fristadstorget. Inför detta hade ett antal antagonister förenat sig för att störa hans framträdande genom att blåsa i sommarens värsta ljudplåga, vuvuzelor. Jag passerade aktiviteten på väg hem och kunde med egna ögon iaktta spektaklet, vilket övervakades av ett stooort antal poliser. Motdemonstranternas syfte var naturligtvis gott, men tyvärr befarar jag att deras syften inte uppnåddes. Tvärtom så är det, enligt min uppfattning, mera sannolikt att det var SD som tog hem sympatipoängen. Uttrycket "när argumenten tryter höjer man rösten", fick ett antal ansikten. Att med ord argumentera emot Sverigedemokraternas politik måste vara bland det lättaste denna valrörelse, det klarar varenda valstugearbetare. Från vilket parti som helst och kanske särskilt Folkpartiet. För Sveriges framtids skull är det synd att man inte i stället brottar ner SD med ord, övertygelse och fakta. Inte genom att skrika och skräna, skramla med nyckelknippor eller blåsa i vuvuzelor.

Kommentarer
Postat av: Therese Borg

Du har missförstått detta. Jimmie Åkesson var hos oss i valtältet på förmiddagen, och då gick allt lugnt till. Det var torgmötet med partisekreterare Björn Söder som inte kunde hållas.

2010-09-16 @ 19:42:58
URL: http://thereseborg.wordpress.com/
Postat av: Anitha

OK, då har jag missförstått den lilla detaljen. Men min grunduppfattning kvarstår.

2010-09-16 @ 20:49:57
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0