Alla dessa dagar...

Redan på radion i morse blev jag varse att denna dag är "Kanelbullens dag", vilket påfund! Hur som det bjöds på dylika bakverk till eftermiddagsfikag idag på fastighetsbolaget. Inget fel på det alls.

En annan av alla dessa, numera namngivna, dagar som dock har gått mig spårlöst förbi är förra torsdagen, den 29 september, som jag först idag förstått var "Trafiknykterhetens dag". Inte att missförstås som att jag förordar onykterhet i trafiken, helt tvärtom! Men jag kan inte hjälpa att jag undrar vilken status övriga 364 dagar har ur ett trafikperspektiv. Har förstått att polisen gjorde massiva insatser denna dag för att kontrollera förares nykterhet, vilket är toppen. Borde den inte kallas just detta, nykterhetskontrollens dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0