Vad är väl en bal på slottet...

Ska man bo flott ska man bo på ett slott. Det har jag gjort i natt - nästan. I alla fall på en herrgård. Jag har en förkärlek för sådana. Ska jag på konferens får det gärna vara på gods och gårdar. I synnerhet när jag helt utan egen ansträngning blir placerad i en sådan svit som jag blev igår. Som vanligt är det ett trist faktum att timmarna därstädes blir tämligen få och möjligheten att njuta av och nyttja alla faciliteter därmed begränsade. Platsen för den gångna nattens logi överträffade nog vad jag hittills avnjutit och här bjuder jag på några exempel på vad som förunnades Yours truly på besök "hemma hos" Günter Schneider på Gimo Herrgård.

Sviten, eller Suite Victory som den heter, var enorm och bestod av rejält tilltaget sällskapsrum, ett ännu större sovrum (med himmelssäng) och ett badrum med med megastort fönster och såväl jacuzzi som duschhörna och en liten bastu. I golvet fanns ledbelysning som när det blev mörkt gav en känsla av att vara mitt i en stjärnhimmel. Som pricken över i fanns det dessutom en stor tv över badkaret! Bägge rummen hade också underbara vackra kakelugnar.














      

För övrigt var det dessutom en mycket bra konferens :)

Kommentarer
Postat av: Ann-Ci/Henrysdotter

Minsann tror jag att den sviten var tänkt/vigd åt dig från början-men den har ju fel namn! Suite Anitha skulle den ju heta-det är ju som att blicka in i ditt eget lilla gatuhus!

2011-09-08 @ 18:30:35
URL: http://www.henrysdotter.blogspott.com
Postat av: Irene

Oh så fint. Sovit som en prinsessa..

2011-09-08 @ 21:19:06
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0