Vad har jag gett mig in på...

Ända sedan i slutet av vintern har det känts fullt möjligt. Och i princip varje dag fram till idag har jag varit helt övertygad om att jag kommer att klara av det. I stort sett varje morgon har jag tagit på mig träningskläderna och lufsat runt några kilometer. Idag känns det plötsligt mindre säkert. Och vädret är just nu inte alls på min sida. Man kan ju undra vad det är för utmaning jag har framför mig. Inte precis värsta mandomsprovet, men väl en kvartsmara. Det vill säga exakt 10 549 meter, Å-varvet, Sveriges vackraste kvartsmara! Nu är jag ju långt ifrån ensam. Vi är faktiskt 2800 personer som är anmälda och rent logiskt kan jag nog konstatera att jag kommer inte att vara sämst. Jag har provgått sträckan och min plan B är att i alla fall komma in snabbare än den karlslok som var långsammast förra året. 

Jag kommer att lufsa runt i min banks färger, den Danske, och i förutsättningarna har ingått uppladdning med skidkungen, Torgny Mogren.



Nåväl, runt ska jag komma. Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0