Dag Sandahl, en kyrkans man?

Kyrkomötet beslutade igår att människor av samma kön skall få rätten att vigas i kyrkan. Några av kyrkans män, och vissa i synnerhet, har upprörts över beslutet. Särskilt då en av dem, Dag Sandahl, som tydligen helt fick slut på argumenten, tog till orda gentemot några kvinnor på kyrkomötet med ordval som enligt min mening inte anstår en vuxen och mogen person, i synnerhet inte en företrädare för den Svenska Kyrkan. En av de kvinnor som hade oturen att utsättas för denna "konversation" är en personlig och nära vän, varför jag inte tvekar om sanningshalten. För egen del är jag glad och stolt över kyrkomötets beslut. Vad Sverige behöver är väl för höge farao inte mindre kärlek!

Kommentarer
Postat av: Susann Torgerson

Hej vännen! När jag googlade på ärkeknölen Dag Sandahl kom jag in på din blogg, som jag inte ens visste att den fanns! När jag läst några meningar om Dag S så förstod jag att det var mig du skrev om.

Usch så länge sedan vi sågs.

Kram

Susann

2010-04-06 @ 18:35:32
Postat av: Anitha

Men det var då ett fantastiskt sätt att få dig att hitta hit :) Kram

2010-04-06 @ 20:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0