Festvecka...

Denna vecka går i festligheternas tecken. Först ut var Junis mamma, dvs min vackra sonhustru Mia, som firade födelsedag. Mia hade dock hård konkurrens  om uppmärksamheten från sin lilla dotter, som nu passerat 4-kilos strecket och för dagen var festklädd i klänning och strumpbyxor. Ja, det skall böjas i tid. Hon tillbringade en stund i farmors knä. Visst ser hon rätt så nöjd ut! (Tack Mia för att du fotade uppifrån!)

      

På tur därefter stod, Jakob, ett av MiML:s barnbarn, som idag fyllde sex år! Farfar (och jag) presentade honom med en farfars-weekend. En helg med fullt program bl a en heldag i Kolmården. Något som den unge mannen kanske just idag inte uppskattade mest av presenterna. Här konkurrerades det med stora paket lego mm. Men förhoppningsvis kommer en helg längre fram, ensam med farfar, att ge honom ett minne som han kan ha med sig på sin resa ut i livet...

På lördag är det dags för ännu ett kalas, MiML:s yngste son firar sin 30-årsdag något i efterskott. Fantastiskt att vi är inviterade tillsammans med den yngre generationen. Skall bli skitkul! Undertecknad skall kvällen till ära klämma in sig i en kjol som är nästan lika gammal som ynglingen, fortfarande gångbar (i alla fall tycker jag det, men möjligen delas min åsikt inte av min yngsta dotter som dessutom skall med på kalaset) och som jag fortfarande (eller återigen) kan dra upp dragkedjan på. Inte illa, på min ära! Om jag känner mig tillräckligt slim kan det komma bilder efter helgen! Håll utkik!

Allt detta familjeliv medförde att jag utökade bloggen med ännu en ny kategori!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vad fina dom är! LYCKA!!!

2009-09-30 @ 18:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0