Inspirerad...

Gårdagen ägnades åt sällsynt umgänge med släkt. Inte så många kvar som är äldre än jag. Ett tag tänkte jag att släkten krymper. Det är ju helt fel. Släkten växer. Det som är synd är väl att dem som tillkommer faktiskt inte känner varandra! Igår besökte MiML och jag min äldsta levande släkting på min pappas sida, kär farbror. Därtill hans två söner, alltså mina kusiner. Vi träffas inte alltför ofta. Det blev i alla fall en mycket trevlig dag. Äldste kusinen, Kenth, med hustru Ingmarie, bjöd på formidabel lunch och yngste kusinen Evert med fru Anna, på eftermiddagsfika. Mycket trevligt på min ära. Båda kusinerna håller sig med trädgårdar. Kenths imponerade och jag avundas hans gräsmatta! Hos Evert och Anna fick jag inspiration till att gräva upp diverse kulturväxter och ersätta med blommor i krukor. Tack för det Evert och Anna, har bara liiite ont i ryggen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0