Räkan fyller 100...

Ett av mina barnbarn, Simon, fyller år på fredag. Två år. Trots sin ringa ålder är han väldigt pratsam. Igår pratade jag med honom i telefon och förutom att han drog av den vanliga "dumma-mormor-kommentaren" så pratade vi om den förestående födelsedagen. Jag frågade (korkat iofs, jag vet) hur många år han fyller. Han svarade: -100 år!? Undrade naturligtvis hur i hela friden han kunde tro det, men hans kloka mammas teori är att det naturligtvis har med texten i hyllningssången "Ja, må han leva..." att göra. Självklart. Uti hundrade år! Det där med "dumma mormor" tar jag dock inte på så blodigt allvar, det är många som är dumma just nu enligt den unge mannen. Hur som så är det otroligt att den lilla räkan fyller två. Så här såg han ju ut alldeles nyss.




På bilden omfamnad av sin favoritmoster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0