Victoria och Daniel - Israel och Gaza...

Yours truly är uppriktigt för monarki i Sverige och fast övertygad om att det svenska kungahuset gör mycket bra PR för vårt land. I morse blev jag varse att vi uppvaktat brudparet med en ansenlig samlig dricksglas, tvåhundra uppsättningar av inte mindre än 5 olika glastyper. Över morgontidningen frågade jag MiML var vi eventuellt skulle härbärgera en dylik uppsättning. Om det varit vi vill säga. Inte för att vi precis så där jätteofta har 200 gäster. Han hade väl inte något direkt svar, men antydde att det nog är därför de behöver ett litet slott. Här i hushållet gäller att de Bertil Valliens Boda Chateau vi hittills presentats med har vi ju ändå lyckats få in i det för ändamålet avsedda skåpet! Men, god vänner, det finns fortfarande lite luft i detta skåp, bara så ni vet! 

Men börjar det inte bli liite för mycket av hysteri kring det förestående bröllopet? Det senaste i raden är väl den lokala morgontidningens bidrag. För att inte tala om den sk kvällspressens bekymmer för "stackars" lillasyster. För egen del anser jag väl hon skall vara glad att hon slapp undan med blotta förskräckelsen. Och det är förmodligen det hon är...

Nu har emellertid världen fått allvarligare problem att brottas med. Och då tänker jag på den israeliska militären som har har bordat sex aktivistfartyg på väg mot Gaza med förnödenheter. När ska detta ta slut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0