Huvudet är huvudsaken hos frisören!

Häromdagen efterlyste jag ju lite politisk debatt. Idag blev jag ju "bönhörd" så det förslog. Nu vet i alla fall jag vilken typ av frågor som engagerar människor i den kommun jag bor. Nämligen vad frisören gör medan han/hon friserar! Den stora frågan verkar vara om frisören skall tillåtas ta emot telefonsamtal allt medan han/hon behandlar en kund! Vill minnas (försökte länka, men hittade dem ej) att det var minst 6-7 personer som i dagens Eskilstuna-Kuriren hade åsikter om denna värlsomvälvande fråga. De flesta verkar vara av den uppfattning att de själva är huvud(!)personer hos frisören och vill inte tillåta att han/hon på minsta sätt delar sin tid med andra som har den dåliga smaken att ringa och störa.

Skall frisörerna tvingas anställa telefonister för att hantera bokningarna så får vi nog förvänta oss att lägga upp ytterligare några hundralappar per frisering. Alltså, jag bara undrar än en gång: Vad har folk för problem egentligen? Finns det inte några viktiga frågor att bekymra sig om. Personligen besöker jag frisören för att få en för tillfället adekvat frisering, inget annat. Jag går verkligen inte dit för att få min dagliga ranson av bekräftelse!  Imorgon är det för övrigt dags för att klippa till igen. Vice Vasilj, jag är på ingång, och svara för attan om telefonen ringer, det kan vara en kund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0