En hektisk nöjesvecka!

Den gångna veckans passivitet vad gäller bloggandet har sina olika förklaringar. Kombinationen heter mycket arbete och och mycket nöje. MiML har varit bortrest på tjänsteresa. Vilket givetvis dock inte bokförs på nöjeskontot! I tisdags kväll bevistade jag den årliga kommunkvällen som är det moderna namnet på vad som tidigare benämndes medaljfesten. Kommunens ärevördiga förjänstmedalj utdelades under högtidliga former till sex personer som ansetts förtjäna densamma "för gagnerik gärning". De senaste åren delas även ett musikpris ut och detta gick i år till något så ovanligt i kommunfullmäktigesalen som ett rockabillyband vid namn Wildfire Willie and the Ramblers. Något som prisutdelaren, den socialdemokratiska ordföranden i kultur- och fritidsnämnden, Kristina i hatten, hade stora svårigheter att uttala! Det blev en hyfsat trevlig kväll i alla fall. Totalbetyg 7 av 10 tror jag. Maten var ett strå vassare än tidigare år. Tack för den Anders & Carina m flera på Restaurang P2!

Eftersom jag stundtals har svårt att sluta i tid så fick jag med mig två duktiga och trevliga kvinnor hem på ett glas rött före sängdags. Den ena av dem bägge, min marmeladkokande vän som tillika är hotelldirektör på det nu snart 70 år gamla Stattshotellet (jag vet att det inte heter så längre) mötte mig dessutom när jag steg upp på morgonen. I tidningen, minsann! Lite positivia nyheter till skillnad från alla negativa som annars dominerat den senaste veckan.  

Igår kväll var det så äntligen dax för Jinglewells. Eftersom MiML av sin arbetsgivare tvingats iväg till Sydafrika så hade jag fått skaffa en stand in. Inte vem som helst dessutom utan MiML:s yngste son, en snygg och trevlig yngling på snart 30.  Hoppas ingen kände igen oss utan trodde jag hade gjort ett riktigt kap! Svåger och svägerska var också inbjudna och det hela var vår födelsdagspresent till svägerskan som uppskattade "tilltaget" mycket. Det blev en suverän kväll. Robert Wells är en otrolig underhållare. Som tur är har han ju god hjälp av Eskilstunas egen Johan Lewin, som förresten också är både snygg och trevlig! 

Två på varandra fester är också förklaringen till att jag just nu känner mig rätt färdig för sängen. 

MiML har för övrigt under dagen återvänt från sin tjänsteresa och varit hemma och packat upp resväskan. När jag satte mig vid datorn för att blogga ikapp upptäckte jag att han ställt en present där. Först log jag för mig själv när jag tänkte att han känner mig så väl så han vet vad det första jag gör är när jag kommer hem. Men sen blev jag liite fundersam. En sån här hade han köpt....



Några tips om hur det skall uppfattas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0