Extra familjemedlem/tjänstefolk

Jag har inte slutat leka med dockor! Jag hade nog slutat för länge sedan, men när vi för sex år sedan flyttade till lägenhet i stan fick jag plötsligt för mig att det var tid att börja om. Det var då jakten på en skyltdocka tog fart. Efter ett antal vedermöder (som jag ska berätta om en annan gång) begåvades hushållet till slut med Berit. Hon tillbringar sin tid i total stillhet, rör inte en fena. Är placerad vid ingången till vårt matrum, där hon mest skrämmer slag på gäster. Framför allt dem som besöker oss för första gången. En och annan hantverkar har hon faktiskt också skrämt skiten ur, så någon nytta gör hon faktiskt. Berit kan uppträda i lite olika skepnader, allt efter säsong. Sedan i vintras är hon dock i huvudsak vitklädd. Det hänger ihop med den pågående förvitningen av hemmet i övrigt. Människan måste ju passa in!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0