Det är aldrig för sent att köpa ett rosa band!

I samband med ett besök på Apoteket i lördags (MiML är nässpraymissbrukare) köpte densamme ett rosa band till mig. Och det är inte första gången, han har gjort det förut! Själv har jag inte tyckt att det varit så viktigt att på så väldigt påtagligt sätt visa att jag stöder forskningen när det gäller just bröstcancer. Jag har givit mina bidrag mera i lönndom. Men helt plötsligt kände jag hur viktigt det är att vi visar stöd för denna viktiga gärning. Och idag läser jag i DN att faktiskt nära nio av tio besegrar bröstcancer. Är inte det en underbart positiv nyhet bland alla andra om finanskriser och pseudohändelser som Sarah Palin-dockor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0