Förra helgens middag...

Om det möjligen är någon som undrar hur förra helgens middag med några vänner avlöpte så kan jag berätta att det gjorde den. Kl 03.30 på söndagsmorgonen! Det var helt crazy. Först var klockan 23.00 sen plötsligt 03.00. Och detta utan att vi ens hade förflyttat oss från middagsbordet!? Adams mat uppskattades mycket, även om jag hade fått ett anfall av bloody stress när jag skulle ställa in hans potatisgratäng i ugnen för att den bara skulle bli färdiggjord. Han hade nämligen förberett den i en riktigt proffsugn, dvs en som är ca 15 cm bredare än vår standardugn. Efter ett par ögonblick av panik öste jag över gratängen i en form som fick rum i ugnen och gästerna fick i väntan på gratängen stå ut med att ta lite påfyllning av fördrinken. Allt avlöpte mycket väl och kvällen var helt enkelt urtrevlig! Tack kära gäster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0