Gert Fylking - gör en pudel!

Nu har jag tagit tagit i saken - ännu en gång. Konditionen alltså. Jag gjorde min debut hos Friskis&Svettis 1993 och gick raskt från nästan ingenting till att bli en av de flitigaste på jympagolvet. Efter tre år hade jag till och med skaffat lite tvättbräda på magen. Ingen tror väl på det idag, men jag har bildbevis! De senaste åren har jag slarvat rejält, men vid varje terminsstart tagit ny sats. "Jag har inte tid" är naturligtvis det vanligaste argumentet för att inte ta mig ner i Friskishuset. Ett väldigt dåligt argument, jag vet! Tid är ju det enda som är rättvist fördelat här på jorden. Alla har fått 24 tim/dygn. Något som hälsoinspiratören från Previa nogsamt påpekade på företagets kickoff förra veckan. Fast jag tror att hon har snott det från mig, jag har själv använt uttrycket i åratal. På andra än mig själv då. Att MiML och jag sedan sex år tillbaka faktiskt bor i samma hus som Friskis&Svettis gör naturligtvis argumentet ännu mera ihåligt! Fattar ni? Jag behöver knappt gå utomhus. Ut genom entrén, 8-10 m till höger och jag är framme! I morse hörde jag förresten att Gert Fylking i RixMorgonZoo öste värsta gallan över min förening. Han dissade F&S och påstod att det drevs som en stiftelse som skickade vinsten till Holland!? Nu är den gode Fylking riktigt ute och cyklar. Friskis&Svettis är faktiskt en ideell idrottsförening! Och inte någon dålig förening heller, en förening som förra året hade 442 818 medlemmar, varav jag är en! Gert Fylking, be om ursäkt och gå hem och gör din läxa!

Kommentarer
Postat av: Jenny

... eller bjud in Fylking iklädd rosa träningsoverall till ett träningspass vet ja!

2008-09-17 @ 21:01:05
Postat av: Anitha

En väldigt bra idé!

2008-09-17 @ 22:18:18
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0