Att sälja på Blocket...

Den förestående flytten, som innebär att vi minskar vår boyta med ca 40 m², har satt fart på en del säljaktiviteter. Visst möblemang har redan avyttrats, även om MiML betraktar de hittills genomförda försäljningarna som rena förlustaffärer. I något fall har vi möjligen mycket riktigt gjort en felbedömning.  Vårt nuvarande matsalsmöblemang, som förutom bord och stolar också omfattar tre stycken rejält tunga ekskåp, har stått i denna våning i inte mindre än 67 år. Vi köpte nämligen möbeln av föregående hyresgäst och det skall nog dem vara väldigt glada för. Jag menar 4 trappor upp och en trång hiss med gallergrind, vilken till nöds rymmer 3 normalstora personer! Jag aldrig riktigt förstått hur möblerna kommit in här över huvud taget. Nu ska ju emellertid möblemanget följa med till vår nya bostad, i alla fall merparten. Ett av skåpen måste vi dock göra oss av med och både MiML och jag var helt övertygade om att ingen vettig människa skulle betala för nöjet att forsla bort detta så vi bestämde oss för att skänka bort det. Sagt och gjort. Direkt efter frukost tog jag tag i saken och la ut åbäket på Blocket. Knappt hade annonsen kommit ut på sajten innan första samtalet kom. En person boende i Stockholm ville definitivt ha skåpet och hesiterade inte minsta över dess volym. Sen fortsatte ringandet oavbrutet tills jag lyckades radera annonsen!! Helt ofattbart! Kan det ha med "priset" att göra eller har vi nu sumpat en möjlighet att bli förmögna?


Kommentarer
Postat av: Iron

Rubriken i nästa inlägg är berättigad. Galet att inte ta en krona i betalt för det vackra skåpet. Synd också att behöva dela på gruppen. Men får det inte plats så får det inte!

2009-04-27 @ 20:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0