Så kom Juni i augusti...

Det blev en lång dags väntan. Den lille käre mellan, dvs sonen och hans käresta, skulle ju idag förlösas medelst planerat kejsarsnitt. Inställelsetid 07.30. Ungefär kl 07.45 började jag väl vänta på ett telefonsamtal. Väntade hela långa dagen och först strax före 18 ringde han. Då hade eftermiddagen präglats av allehanda kontakter mellan nära och kära via telefon och sms. "Vad händer?", "Händer det inget?" var andemeningen i samtliga. Så äntligen kl 17.59 ringer den lille käre mellan och rapporterar helt lugnt att allt gott bra och att lilla Juni är född. Kl 13.55! (Och så väntar ungen i flera timmar innan han ringer!!) Lilla är ett adekvat begrepp i sammanhanget. Hon var 46 cm kort och vägde 3055 gram! En liten  rund tjej med andra ord. Teknikens under har inte varit med oss denna kväll, men till slut och på omvägar fick jag i alla fall en bild på underverket. Av någon anledning skall dem nyfödda numera bära hjälm. Kanske för att det är lite farligt här ute i världen? Svårt att säga, men nog tycker jag att jag ser en del av hennes mamma ...Hur som så är jag underbart glad över den nya lilla familjen som berikar vår tillvaro. Mormor är jag redan men nu kan ni också kalla mig farmor. Kan man önska sig mer?


Kommentarer
Postat av: Irene

vi tycker hon är lite lik pappa ........kan det vara sant???... JÄTTEGRATTIS! jag väntar fortfarande på "min" första tjej!!! KRAM



Irene & Leffe

2009-08-10 @ 22:42:56
Postat av: Nia

Grattis till lilla söta Juni! åh dom är ju underbara!Grattis farmor!

kram

2009-08-21 @ 23:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0