Världen är liten...

Efter fredagens gårdsfest kändes det lite bra att ha en lugn lördag. Dagen inleddes med utflykt till Uppsala för att uppvakta Syster Ysters L som fyllt år i veckan. Passade på att göra ett nytt besök i Biskopsgården, där jag både gjorde fynd i loppisladan och handlade i butiken. Dels köpte jag de vita handledsvärmarna (eller vad man nu skall kalla dem??)  som jag suktat efter sedan förra besöket i butiken. Inte för att jag vet riktigt när jag skall bära dem, men vackra är dem! Två fotskrapor/fönsterskärmar inhandlades också. Jag hade sett liknande från Jeanne d´Arc Living förra gången men tyckte dem var för stora för våra små fönster. Dessa var mindre och kommer att passa perfekt. Återkommer med bilder när de är på plats.

Hann också med ett samtal med kära lilla yngsta, tack och lov väl hemkommen från sin Kina-resa. Nu laddar hon om för en trip till Barcelona! Kära lilla äldsta är snart på hemväg med sin familj efter fyra veckor i Montenegro. Vad dem far omkring!  Kollade också mailen och hade fått en bloggkommentar av Frida, alias Snor och Glamour, våra grannars sonhustru. Kollade hennes blogg och noterade att Snor och Glamourfamiljen bor, om inte grannar, så i alla fall på samma lilla ö som kära lilla yngsta. Världen är liten, eller så är vi alltid i händelsernas centrum...

Lördagen avslutades med grillning med den lilla familjen, dvs älskade, kära mittemellan, sonen och hans höggravida sambo, vilka snart blir tre. På måndag skall det ske. Den lilla prinsessan (det första flickbarnbarnet i vår familj) trivs med att ligga upprätt, dvs fel. Jag tror att det är ett tecken på att hon kommer att bära huvudet högt även i fortsättning. Denna hennes inställning har alltså lett till att hon skall födas med hjälp av planerat kejsarsnitt. Från och med imorgon kan jag alltså lägga till "farmor" på mitt CV! Nu måste jag först ut och måla fotskrapor/fönsterskärmar!


Kommentarer
Postat av: David

Varför är inte jag kära lilla mellan?:)

2009-08-09 @ 20:36:26
Postat av: Anonym

Oh, yes you are!!

2009-08-09 @ 23:29:42
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0