I en tätort på en slätt...

Låga byggnader i vitt mexitegel, stora gräsmattor och kanonfina lekplatser för barn. Utmärkta parkeringsplatser men bilfria innergårdar med designad och funktionell utebelysning. Många lägenheter med direktutgång till en egen uteplats, nära till förskolor, skolor, butiker, busshållsplats. Egna fastighetsvärdar, som har daglig tillsyn och hyresvärdens kontor, med generösa öppettider, på gångavstånd. Ett stenkast till ett megastort köpcentrum där man kan hitta absolut allt man behöver. Och lite till. För att bo här behöver man inte satsa en enda krona, alla lägenheter är hyreslägenheter. Och tröttnar man så är det bara tre månaders uppsägningstid. Låter inte detta som ett drömboende? Det borde det vara, för många fler! En av mina verkligt stora idoler, Lars Winnerbäck, som vuxit upp i Linköping, har bott här. Idag blev jag jätteglad när jag läste i Corren att han på en konsert i Linköping i förra veckan fick igång publiken ordentligt när han skickade ut sitt band för att själv sjunga och spela "En tätort på en slätt", och speciellt då han pekade ut platser i texten med sina rätta namn, som Skäggetorp och Ryd. Där, mina vänner, har Graflunds lägenheter! Att försöka vända omvärldens negativa inställning till bostadsområden som många har en åsikt om utan att ens ha varit där men där otroligt många människor bor, trivs och mår bra, är en del av min vardag. Vi behöver mer hjälp med det snälla Lars Winnerbäck! Nu håller jag tummarna för dig på Grammisgalan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0