Back in business...

Börjar känna mig som en människa igen, även om gårdagen gick lite stappligt. Vågade mig ut på stan en stund i det underbart vackra vintervädret. Efter att ha frusit och svettats några dagar i sängen kände jag ett akut behov av att köpa mig en ny pyamas. Två sådana inköptes på HM och därtill ett par nya mysbyxor. Den förhållandevis korta promenaden gick dock på ganska darriga ben. Det är helt otroligt att man kan känna sig så svag efter bara några dagars sängvistelse! Framåt eftermiddagen verkade det som att jag piggnade till ordentligt för helt plötsligt fick jag för mig att jag skulle pimpa och flytta runt lite på pyntet (dem som har gästat vårt hem vet att här finns en hel del av den varan, för mycket tycker vissa). Jag började övningen med att bära ut det mesta till köket för att diska och göra rent och under en stund var köket ett mindre kaos. När allt var rengjort och alla ljusstakar befriade från gammalt stearin etc började jag ställa tillbaka och kom plötsligt på mig själv med att byta plats på det mesta. Först kände jag mig rätt så nöjd, men medan jag och MiML satt tillbakalutade i våra, förhållandevis obekväma men väldigt snygga TV-följer för att avnjuta (?) delfinal två av den nya dokusåpan Melodifestivalen, började jag känna vissa tvivel. Passar verkligen den där ljusstaken där? Borde inte biblioteksstegen tillbaka till vardagsrummet? Etc, etc.

Här har diverse föremål bytt plats med varandra, men det kanske bara är jag som ser det?




När MiML bestämt sig för att nu var det dags att gå och lägga sig så hade jag också bestämt mig. Alltså för att flytta tillbaka alltsammans till sina ursprungliga platser. Då var klockan 23.30! Sagt och gjort . Jag nattade MiML och skred till verket. Det tog 1,5 timma innan jag tyckte att det såg ut ungefär som jag ville och för att riktigt sätta kronan på verket avslutade jag med att vaska köksgolvet. Innan jag gjorde godnatt och gled i en ny pyamas satt jag en stund vid barbänken i köket och gjorde en lista på saker som jag har att göra när jag återkommer till jobbet, det blev två A4-sidor!

Man behöver väl inte vara medicine kandidat för att ställa diagnosen frisk. Eller....?

Så här förresten de nya fåtöljerna ut.


Kommentarer
Postat av: Marie

ooooh me like !!!

2009-02-15 @ 22:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0