Däckad...

Den förbannade värken i käften utvecklade sig till ett rent helvete. Nu har jag legat däckad i två dagar med en kroppstemperatur som pendlat mellan 38,5 och 39,5. Och värk i absolut hela kroppen, till och med hårstråna! Nu grämer jag mig över allt jag missar, som t ex Marknadsplats 2009. Till yttermera visso fick jag ställa in ett möte imorgon i Norrköping, något som mina kollegor i den östra regionen hade sett fram mycket emot. Tror ju jag i alla fall.

Igår besökte jag inte datorn på hela dagen, men på förmiddagen fick jag släpa mig hit och logga in. Man är ju helt oumbärlig på jobbet! Eller....?

MiML ställer upp som uppassare, just nu är han nerskickad till Hemköp för att köpa apelsiner med tjockt skal, något jag plötsligt kände ett akut behov av. Nej, jag är inte gravid, möjligen c-vitaminbrist.

Igår kollade jag förresten tv-tablån för att se om det var något jag kunde bädda ner mig till. Döm om min förvåning, det var ju samma tv-program som när jag var hemma och var så här sjuk förra gången, för sju år sedan! Jag säger bara "Hem till gården". Tiden har alltså stått helt stilla.

Nu ropar kroppen på sängen igen...


Kommentarer
Postat av: Sys

2009-02-12 @ 21:30:03
Postat av: Syster Yster

Honungsvatten är rätta botemedlet! Gurgla och drick så mycket du orkar! Värsta kramen! IRON

2009-02-12 @ 21:31:50
Postat av: Syster Yster

Har du varit hos läkarn ännu??!!! Är orolig för dig! Det är allvarligt

2009-02-14 @ 09:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0