Byggnadsminnesvård...

På dagens program stod en utflykt till Västmanland. Planen var att besöka byggnadsvårdsbutiken i Vallby friluftsmuseum. Dessvärre hade vi inte kollat öppningstiderna tillräckligt noga. Det var stängt just på onsdagar. Emellertid var det öppet i lanthandeln (två vedkorgar inköptes) och i butiken för borstar (en stycke handgjord trappborste) samt caféet, Gaggerska gården, där vi inmundigade äppelpaj och kaffe. På vägen hem gjorde vi ett stopp på Nisses, där vi fyndade sänglampor. Precis sådana som jag föreställt mig. Och nu är dem monterade också. Det stör mig dock lite att alla jävla lampor skall ha svarta kablar!


Kommentarer
Postat av: Iron

Om ni tänker er till Gysinge nån dag förväntar jag mig ett besök i Bälinge. Fö så är jag fortfarande GRÖN av avund och kan knappt visa mig ute.......

2009-07-17 @ 18:36:59
Postat av: Anitha

Så klart! Men nu tror jag du överdriver rejält :)

2009-07-17 @ 20:02:00
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hej!



Blev så nyfiken på Nisses affär! Finns den fortfarande? Vi letar efter sänglampor o har sökt något liknande som era fina lampor!



Kajsa

2011-11-25 @ 23:05:11
Postat av: Anitha

Nisses finns kvar!

2011-11-26 @ 10:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0