Hemma från "utflykten"...

Igår drog MiML och jag iväg till Uppsala. Besök hos Syster Yster var inplanerat såväl som lite shopping. Både jag och Syster Yster är numera lagda åt det lantliga hållet. När det kommer till inredning alltså. Vi började med en utflykt till Biskopsgården i Bälinge, det är där söstra mi bor. Biskopsgården visade sig vara en dröm i vitt och här fanns inte bara heminredning utan även diverse kläder. MiML övertalade (?) mig att köpa inte mindre än två underbara tunikor från Line of Oslo. Den ena ser ut så här:



Den andra är en väldigt enkel, vit sak. -Du kan ju ha dem och gå omkring i hemma, sa MiML!? Det är inte min plan riktigt, jag tycker nog man kan visa sig ute bland folk i dem också...
 
Efter Biskopsgården attackerade vi Fullerö Handel. Här shoppades det loss på diverse rostiga prylar. Kvällen avslutades med grillning hos SY i Bälinge.

Söndagen inleddes med rena hotellfrukosten därstädes. Denna intogs på altanen som på SY:s initiativ genomgått en rejäl make over. Konverterad från brun till vitt. En dröm! Lägg särskilt märke till spetsarna, pelargonerna och de underbara borden i bakgrunden.



Efter denna var vi väl rustade för den inplanerade resan till Gysinge. Visserligen hade vi varnats för myggen, men att problemet skulle vara av denna omfattning hade vi inte anat. Denna skylt möttes vi av vid avfarten från väg 272!



Det är inte någon idé att jag skriver att vi återvände från Gysinge utan att ha köpt en enda grej, för ingen skulle väl tro mig!

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Jag skulle ge vad som helst för att bo i ett hus som Biskopsgården om nu nån skulle missuppfatta ovanstående. Försöker tänka bort 70-tals stuket på huset i Bälinge och drömmer vidare i mina vita drömmar om ett gammalt hus.............................



Kom snart tillbaka!

SY

2009-07-27 @ 20:19:09
Postat av: Anna S

Biskopsgårdens blogg prenumererar jag på via Bloglovin.com. Vore kul att åka dit nån gång. Men vet du, jag har ett ställe till på lite närmare håll som jag tror du skulle gilla om du inte redan upptäckt det (har inte hunnit dit själv än). Kolla den här bloggen: http://vitahjartan-anna.blogspot.com/ och inlägget från 14 juli. Anna själv har för övrigt den underbara butiken Countryhouse i V-ås, men den förmodar jag att du redan upptäckt (www.countryhouse.nu)

2009-07-30 @ 14:35:49
Postat av: Anna S

Skickade nyss en kommentar men fick nåt felmeddelande... Hursomhelst så ville jag tipsa om ett annat härligt ställe (på närmare håll) som jag tror du skulle gilla: kolla den här bloggen http://vitahjartan-anna.blogspot.com/ och inlägget från 14 juli. Änghagen ligger ute på Torpaslätten till vänster (skylt vid vägen). Har inte själv hunnit dit än men det ligger högt på listan... Och blogginnehavaren Annas butik kan du väl omöjligen ha missat, Countryhouse i V-ås? (www.countryhouse.nu) Helt klart en butik som du skulle gilla....

2009-07-30 @ 14:41:02
Postat av: Anna S

Åhh, va' trött jag blir.... ! ;) Menade inte att tjata hål i huvudet på dig.. :)

2009-07-30 @ 14:42:32
Postat av: Anitha

Med ett sådant budskap får du tjata hur mycket du vill kära Anna! Dit måste jag bara åka. Det var en helt ny bekantskap för mig.

2009-07-30 @ 15:38:19
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0