Livet som fastighetsägare...

Tänk positivt. Det brukar iofs jag göra. Men nu har jag kommit på att det måste bli mitt nya motto. Jag syftar då närmast på vårt nya liv som fastighetsägare. Att taket läckte blev vi ju varse redan före tillträdesdagen. Väl inflyttade och på plats väntade nya överraskningar. Förutom att den lilla trädgården var helt igenvuxen beroende på att huset stått obebott en tid, så var dessutom insidan en sorglig syn. I alla fall för ett städfreak som jag. Jag tål inte att det är skitigt. Och skitigt är bara förnamnet på den städstatus som huset var i. Lite smuts på golven kan man väl acceptera, inte minst med tanke på att man själv springer ut och in med grejer när man flyttar in. Men spikar och skruvar skall vara demonterade och inuti skåp, mellan fönstren, lister och målning och allt annat skall ta mej fan vara rent och städat. Så det så. Det var det inte här. Igår såpskurade jag t ex den invändiga trappen, som är i obehandlat trä. Fick byta vatten flera gånger. Tänk positivt, såpa luktar ju väldigt gott.

I helgen har vi testat tvättutrustningen. Tvättlinor och klädnypor inhandlades och den första tvätten torkade utomhus på ett par timmar. Efter den andra maskinen hade vädret slagit om regnet stod som spön i backen, vilket innebar att vi fick anledning att använda torktumlaren. Eller vad man nu skall kalla den maskin som står ovanpå tvättmaskinen. Den sk torktumlaren var förresten inte heller rengjord. Hur som så fungerar den i alla fall inte för att torka tvätt i. Efter 2 timmars brummande uppvisade tvätten ungefär samma fuktprocent som när jag tog den ur tvättmaskinen. Tänk positivt, vi kommer säkert att byta till en som är betydligt mera energisnål.

Kommentarer
Postat av: Fia

Hipp hipp hurra på din födelseda´!! Hoppas du har haft en bra dag och fått måååånga fina presenter! Skönt att höra att du är så positiv gällande huset, när det är städat och inrett kommer det vara superfint! Jag väntar på en inbjudan till att dricka drinkar i trädgården! =)

Kram från Brusan

2009-07-06 @ 22:36:08
Postat av: Syster Yster

Jag håller med Brusan! Och vet att det redan är mycket finare än det någonsin kunde vara på så kort tid, puh vilket jobb du lagt ner! Det ÄR trist att städa efter andra och man får tillstå att du haft en Ängels tålamod med flyttfirma som i mina ögon verkar helt oprofessionell! Och för att inte tala om förre ägaren som mörkat en hel del saker och inte ens städat huset inför er inflytt!! Och på det hantverkare som bara gått upp i rök.



Men det finns ljus i tunneln - Händige Håkan, Micke, Leif, David och alla andra som ställer upp till 110%!!

2009-07-07 @ 10:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0