Loppis ...

Efter att ha tagit de sista skurtagen i lägenheten idag tyckte jag att jag var värd lite belöning. Belöningen blev en utflykt till den loppis i Torpa som Anna tipsade mig om igår, Antikladan. Här fanns de mesta på loppis förekommande tingen och till väldigt skiftande priser. Somligt dyrt och somligt billigt. Vi fick i alla fall med oss ett par fynd.



Visst  pryder den sin plats i vårt köksfönster. Nu måste här inhandlas pytteliten glödlampa!



Denna spegel såg både MiML och jag genast potentialen i. Den ligger just nu grundmålad på golvet i vårt förrådet. Gissa vilken färg den skall få...

Den trevliga kvinnan i Antikladan tipsade oss om att också göra ett besök hos Elina och Himmelsberga i Torpa. Elina bakar hemma i sitt eget kök och säljer sina alster till hugade spekulanter. Sagt och gjort. Efter en tur på lite krokiga vägar klev vi rakt in i familjen Blomgrens bageridoftande kök där köksbordet var fyllt med nybakade produkter. Vi handlade två limpor som såg underbart goda ut och kommer att bli perfekta till söndagens brunch med delar av den stora barnaskaran. Vi frestades också med en kladdkaka med cocostosca som vi festade på när vi kom hem. Mums! Ett besök hos Elina rekommenderas varmt. Deras gräsmatta går förresten inte heller av för hackor, attans vad grön av avund MiML blev!

Man kan numera loppisshoppa även på webben och här gjorde jag häromdagen en trevlig bekantskap med Hönsmammorna. Nu väntar mig snart ett paket innehållande denna taklampa som jag fyndat därstädes.

Nu tror jag att första lagret grundfärg har torkat ...

Kommentarer
Postat av: Helena/R&S

Ser man på du bloggar och allt!

2009-08-01 @ 09:25:49
URL: http://roomservice.blogg.se/
Postat av: Anitha

Allt är kanske att ta i, men någon form av blogg iaf...

2009-08-01 @ 20:19:37
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0