Nya erfarenheter...

Idag tog vi så tag i det. Flyttstädningen alltså. Lätt som en plätt kan man tycka, när lägenheten är helt tömd. Icke, sa nicke. Ett rent (?) helsicke, så det så. En intressant sak var att MiML gjorde några nya erfarenheter. Det vore väl en rejäl överdrift att påstå att han har stor erfarenhet av städning, men idag fick han pröva sina vingar. Efter en stunds fejande runt elementen gjorde han den otroliga upptäckten. Element är felkontstruerade. I alla fall när det kommer till att städa dem. Tja blixten, säger jag, bättre sent än aldrig att göra den erfarenheten! Jag kontrade raskt med att det är samma skit med ugnar. Dem är inte heller gjorda för att städas. Jag gned väl på i sådår två timmar med den jäkla saken och nu är den så blank så man kan spegla sig i den! Hur lätt som en plätt det än kan vara så är det mycket kvar. Imorgon är jag på igen. Sätter en ära i att inte lämna någon skit efter mig, så här ska gnos!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh,vad mycket fint du gjort!!

2009-07-20 @ 21:17:25
Postat av: Yster Syster

Såpa, citron bakpulver och ättika är supereffektivt

iaf säger ju städtanterna på tv det .......

2009-07-21 @ 13:04:02
Postat av: Nisse

Har själv flyttstädat nyligen och tyckte att det var skitdrygt.

Att flyttstäda kräver enormt mycket disciplin och planering, vilket inte är min starka sida. Men med hjälp av släkt och vänner så funkade det, till slut.

/Nisse

2011-10-03 @ 00:37:05
URL: http://www.hittaflyttstadning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0