EU-valet...

En viktig aktivitet för för söndagen var självfallet besöket i vallokalen för att rösta till EU-parlamentet. En uppgift som uppenbarligen inte bedömdes lika viktigt för större delen av landets röstberättigade. Nu vet vi hur det gick. Inte mindre än drygt 7 procent av rösterna gick till enfrågepartiet, Piratpartiet. Ett parti vars valarbete vi kunnat följa på nära håll. De har varit flitiga här ute på torget, men med tanke på hur få åhörare de haft på sina återkommande torgmöten hade jag väl aldrig kunnat drömma om att så många skulle välja att rösta på dem. Nu vet jag bättre. Personligen tycker jag det är mycket skrämmande.

Jag lyssnade faktiskt riktigt aktivt på ett av Piratpartiets torgmöten och av deras argumentation att döma skulle man kunna tro att resten av världen är emot internet över huvud taget. Piratpartiet må ha vissa poänger, men för egen del ställer jag högre krav på mina representanter i EU och förväntar mig att dem skall engagera sig i fler än en fråga. Det är ju det som dem har betalt för. Och mycket bra betalt dessutom. Nu kommer någon eller några att gå från noll till drygt hundratusen i månadslön. Men förmodligen bara göra rätt för en ynka bråkdel av arvodet. Shame!

Kommentarer
Postat av: Mr Profit

Eh? Det finns väl ingen parlamentariker som ägnar sig åt ALLA frågor (och enligt dig inte skulle ha full lön). De brukar fokusera på det som är viktigaste för dem, och sedan överlämna resten av tankearbetet till antingen partikollegor eller så gruppkollegor.

2009-06-08 @ 22:55:21
Postat av: Anitha

Nej, naturligtvis och det skrev jag inte heller. Jag skrev "fler än en fråga". Jag skrev inte heller att någon inte skall ha full lön utan huruvida eller hur stor del av den man "gör rätt för". Detta kommer att visa sig.

2009-06-09 @ 08:52:52
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0