Midsommar i stan...

Förra årets midsommarfirande för mig och MiML var ju något av ett skolexempel från instruktionsboken för svensk firande av denna högtid. Årets firande tillgår på helt annat vis. Sillen och nubben kommer att intas ibland flyttkartonger och sopsäckar i den just nu inte så fashionabla våningen. Sagda våning uppvisar för övrigt väldigt få likheter med det hem som presenterades i Evelina härförleden. Anledningen till detta är givetvis den förestående flytten för vilken tidpunkten närmar sig med stormsteg. MiML:s tidigare påpekanden om att "det är ju flera veckor kvar" har nu passerat bäst-före-datum. Nu är det snarare nedräkning.

Hur som så är sillen införskaffad och förmodligen finns det någon lämplig dryck i förrådet som kan kylas till lagom temperatur. En liten midsommarstång tror jag också gömmer sig i ett av köksskåpen. Så nog skall här firas midsommar allt. Väderleksprognoserna för helgen ser inte heller alltför lovande ut så jag tror vi kommer att uppskatta att tillbringa helgen inomhus. 

Mer traditionsenligt firande blir det nog för yngsta dottern som, enligt på nätet tillgänglig information (jodå, vi umgås även ibland IRL),  denna helg reser i Blondinbellas spår och är på väg till Örnsköldsvik för att fira midsommar på norrländskt vis med snus, brännvin och hångel!? Nu känner jag ju den unga damen så jag vet att det låter värre än det är. Tror jag.

Skål och trevlig midsommar på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0