Notan för ett barn...

Swedbank har presenterat en fantastisk undersökning. Exakt hur den gått till svävar i alla fall jag ännu i total okunnighet om. Men resultatet är föga överraskande. Barn kostar pengar. Och mest kostar dem under sitt första levnadsår. Inte heller det särskilt förvånande med tanke på all utrustning som krävs. Sen blir de lite "billigare" en tid för att senare öka i tonåren. Någon som är snopen?

Sveriges Radios rubrik på nyheten fick mig däremot att höja på ögonbrynen "Notan för ett barn: 1 miljon kronor". Notan!? Vad är det för sätt att uttrycka sig? Vad Sverige behöver är väl fler barn. Inte färre.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det var jag väl värd!? =)

2009-06-23 @ 15:04:09
URL: http://supersofia.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du har visat dig vara en av de tre bästa investeringarna jag gjort!

2009-06-29 @ 09:16:14
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0