Sommarlov...

Flyttproceduren är inledd. Den har visat sig mer energikrävande än jag hade föreställt mig. Det faktum att vi anlitat experthjälp för den STOORA övningen innebär dessvärre inte att vi kan sitta och rulla tummarna. I fredags övertog vi huset och de problem som hänger samman med detta. Inte bara att det förbaskade taket läcker, vilket innebär att att vi får börja med att punga ut 100.000 kronor till en plåtfirma. Hela helgen har ägnats åt att röja upp i trädgården. Man trodde ju kanske att även denna skulle "överlämnas i välskött skick". Icke sa nicke. Oklippt gräsmatta, grusgångarna helt dolda av ogräs, inga buskar har blivit klippta under våren, inte ens rosorna! Här har nu investerats i gräsklippare, trimmer och spade. Och givetvis trädgårdshandskar. Trots den sistnämna investeringen, som inte tillhörde de dyrare, är mina händer nu fulla av blåsor.

Den vänlige själ som alldeles frivilligt erbjöd sig att tapetsera två små rum har plötsligt gjort sig totalt osynlig och onåbar. Och här står vi med 10 rullar tapeter och vare sig tid eller ork att dra igång tapetseringen!

Till yttermera visso visade det sig också att det är något fel på det elektriska. Varmvattenberedaren vill nämligen inte göra det den skall, det vill säga värma vatten! Jag blir så dj...a trött!

Allt detta har lett till att jag nu bestämt mig för att "stänga butiken" och ta sommarlov från bloggandet.  Öppnar igen i augusti och då kommer jag att göra en resumé av det hela och förhoppningsvis också lägga ut lite bilder.

Trevlig sommar! /Anitha

ps, kan inte lova att helt hålla mig borta så det kan ju bli något gästspel...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi ställer upp - säg till när ví ska komma! L är fena på att tapetsera!

2009-06-29 @ 20:23:31
Postat av: Anitha

Men,va 17!? Det är ju bara att dyka upp. Tapeterna är ju inköpta, så det är ju bara att hyra ett tapetbord och köpa lite klister ;)

2009-06-29 @ 22:27:45
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0