Tillbaka på skatten - återbäring?

Kollade mitt bankkonto och upptäckte att Skatteverket skickat mig en summa pengar. Ett resultat av att jag gjort några helt lagliga avdrag. Många kallar detta för "återbäring". Varför i hela friden då? Återbäring för mera mina tankar till någon form av bonus. När jag växte upp, dvs förr i tiden, samlades det  och räknades årligen kvitton på olika inköp, vilka sedan genererade återbäring i form av en mindre summa pengar. Idag sköts det hela digitalt och betydligt mera rationellt och kallas för kundkort eller bonuskort. Sådana har jag en hel dröse av. Återbetalning av den överskjutande skatten, det vill säga vad jag enligt den allmänna taxeringen har betalt in för mycket under det föregående året, det vägrar jag kalla för återbäring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0