Utelivet tar på krafterna...

Det blir liksom lite högsäsong för uteliv så här års. För undertecknads del avlöser tillfällena varandra. After work hit och after work dit och diverse "avslutningar". Det ska liksom avslutas lite här och där före semestern. Men det tar lite på krafterna. Igår kväll var jag ute tillsammans med några glada gamänger från en byrå jag samarbetar med i mitt jobb. Trafalgar. I sällskapet deltog för övrigt min byggnadsminnesvårdsvän, Andreas Besterman, som blir så glad när jag nämner honom i min blogg. Han tyckte dock att det blev för lite prat om just vårt gemensamma intresse så vi får nog boka nytt möte. Nybörjaren på Facebook, Calle Look, var självfallet också med. Han stod ju för notan. Tack Calle! Trevligt var det och trött blev jag. Nu skall det tydligen även under nästa vecka fortsättas på den inslagna vägen. Under middagen i går kväll kom nämligen servitören lite försynt fram och lutade sig över mig och informerade mig viskande om att han skulle meddela mig att jag var inbokad på stället även nästa torsdag! Behövde ju inte många sekunder för att förstå vem som låg bakom detta. Naturligtvis den nyblivna husägarinnan, vännen MS. Så nu väntar Ladies Night på Bistro den 25:e! Det ser jag fram emot...

Dessförinnan skall det resas till huvudstaden och sammanstrålas med vänner från förr/sedan länge. Här skall planeras big reunion. Och inte bara ett enda tillfälle. Nej, här skall minsann bildas en riktigt exklusiv klubb för inbördes beundran. Nej, skämt åsido. En sammanslutning för gamla folkpartivänner som bestämt sig för att de lite mer i organiserad form gärna vill fortsätta att hålla kontakt med och hålla koll på varandra. Sådant blir allt viktigare ju äldre man blir. Så det så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0