Jakten på att hyra semesterhus har börjat...

De senaste åren har MiML och jag successivt vidgat våra semesterplaner. Inte precis så att vi åkt längre bort. Snarare stannat borta längre. Från de sedvanliga tvåveckor långa semesterperioderna ökade vi så sakteliga till tre veckor. Först till Samos i Grekland där vi avnjöt tre underbara veckor, även om vi den tredje veckan hade liiite svårt att pressa ner alla rätter som serverades till middag. Året därefter styrde vi kosan till Mallorca, där vi stod ut på hotell tillsammans med ruggigt många ryssar, med halvpension i hela tre veckor. Återkomsten till Mallorca efter flera år var förresten en överraskande upplevelse. Gången dessförinnan som denna ö bevistades, dvs på 70-talet, (trots att vi då inte var där tillsammans men väl var och en för sig ungefär samtidigt!) överraskades man av att så många talade, eller försökte tala, svenska. Denna gång var det knappt någon som ens talade engelska. Förra året tog vi till rejält och stannade borta i hela fyra veckor i hyrt hus utanför Alicante. Nu börjar det så sakta suga i semestertarmen och idag har vi, dvs jag, inlett jakten på årets semestervistelse. Nu har vi siktat in oss på Italien eller Grekland och jag ser framför mig ett litet mysigt hus på gångavstånd till badbar strand, gärna med tillgång till pool och några trevliga restauranger...Självklart till ett överkomligt pris. Någon som har några idéer? Alla förslag beaktas!

Kommentarer
Postat av: Simon o Samuel

På Ryanairavstånd ;-)

2009-03-19 @ 08:29:55
Postat av: Sofia

Jag håller med ovanstående! =)

2009-04-27 @ 23:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0