Var tar tiden vägen?

Ännu en arbetsvecka har förflutit. Det känns verkligen som om tiden bara går fortare och fortare. Hela hösten har bara försvunnit verkar det... Det mest dramatiska under veckan som gått har för detta hushålls vidkommande nog varit att helt plötsligt upptäckte vi, läs jag, att man måste ha visum för att få komma in på Cuba. Inte precis så att vi är några nybörjare någon av oss, men MiML är väl den som är den mest bereste och far och flyger kors och tvärs över jordklotet. Hur som, så i onsdags började jag av någon anledning fundera på just detta och undersökte saken. Naturligtvis måste vi ha visum. Med tanke på att det inte är så lång tid kvar till avresedatum kändes det en smula osäkert att hantera det hela brevledes så det blev en hastigt påkommen utflykt till Cubas ambassad i torsdags förmiddag. Efter en stunds väntande (10 minuter betyder på spanska 1 timma) så fick vi i alla fall dokumenten. Nu är det dags att börja fundera så smått på packningen för jag ger mig den på att även om det är två veckor kvar så kommer även dessa att gå i raketfart ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0