Vamos a Cuba...

För nästan exakt 12 år sedan avverkade jag och MiML vår bästa semesterresa - ever! Vi for till Cuba. 1997 var detta resmål ett återupptäckt charterresemål, jag har för mig att vi reste med Ving. Det enda vi ångrade då var att vi av någon anledning bara stannade en vecka vilket var lite kort med tanke på den långa resan. Då och då har vi pratat om att vi väldigt gärna skulle vilja åka dit igen. Sol, god mat, underbara människor, underbart vatten etc etc. Nu är det i alla fall dags för ett återbesök. Igår bokades det minsann! Varadero, here we come. Och om allt går som det ska blir det samma hotell som förra gången, Hotel Varadero Internacional, med en historia som går tillbaka till maffian...

Nu hoppas vi dock på bättre tur med hemresan denna gång. Då, för tolv år sedan,  blev hemresan nästan ett halvt dygn försenad och när vi till slut skulle äntra planet för att åka hem blev MiML och jag ensamma kvarhållna på marken medan resten av resesällskapet fick gå ombord. Det var något fel på en stämpel i något av våra pass och vi stod där nedanför landgångsstegen i mörkret på marken nedanför planet, bevakade av två beväpnade vakter. Uppe på planet stod två flygvärdinnor och ropade att vi måste komma ombord! Vakterna visade tydligt att de inte hade någon avsikt att släppa förbi oss och höll stenhårt våra pass. MiML väste till mig "-När jag säger spring, så spring." Jag darrade, men lydde. Helt plötsligt slet MiML åt sig våra pass och skrek "-spring!", varpå vi sprang som jagade av vilda hästar uppför stegen till planet där vi föstes in av de två flygvärdinnorna och i samma ögonblick drogs stegen bort och vi var räddade! Så kändes det i alla fall. Hade vi inte lyckats med den flyktbedriften hade vi väl slutat på något Guantanamoliknande place. Hursom. Nu skall vi tillbaka till Cuba. I love it!

Kommentarer
Postat av: Carina

OMG! Att ni törs... Förutsätter att ni bytt pass sen dess ;-)

2009-10-13 @ 19:57:38
Postat av: Anitha

Carina, tycker du vi ser ut som kycklingar...:)

2009-10-13 @ 20:01:07
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

När ska detta bli av??

2009-10-13 @ 21:12:16
Postat av: Anitha

Detta blir av i tid för att vi skall kunna fira vår 15:2 bröllopsdag och även den nya njurens 10-års densamma!

2009-10-13 @ 21:23:38
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: Anitha

Detta blir av i tid för att vi skall kunna fira vår 15:2 bröllopsdag och även den nya njurens 10-års densamma!

2009-10-13 @ 21:23:57
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: Anitha

Fan, nu stammar jag på min egen blogg!?

2009-10-13 @ 21:25:47
Postat av: OKI då vet jag ungefär när det blir ;-)

Jag har iaf fått lite ur händerna. Fast f-n vad mycket jobb att shabba möbler. Blir liksom inte riktigt nöjd. Nöjd är jag med ett loppisfynd jag gjort och min koffert. Bordet ska få sig en omgång till! Och skänken i ek är inne på andra spacklingen! Det "reser" sig i sprickorna!!Var glad att du inte gav dig på dina skåp!

2009-10-14 @ 20:23:47
URL: http://gryningsljus.bloggagratis.se
Postat av: OKI då vet jag ungefär när det blir ;-)

Jag har iaf fått lite ur händerna. Fast f-n vad mycket jobb att shabba möbler. Blir liksom inte riktigt nöjd. Nöjd är jag med ett loppisfynd jag gjort och min koffert. Bordet ska få sig en omgång till! Och skänken i ek är inne på andra spacklingen! Det "reser" sig i sprickorna!!Var glad att du inte gav dig på dina skåp!

2009-10-14 @ 20:26:28
URL: http://gryningsljus.bloggagratis.se/
Postat av: ooooooooopppppppsssssssss

vad händer???

2009-10-14 @ 20:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0