Venedig, del 2...

Igår visade Venedig upp rejäl sommarvärme och efter kaffe och tiramisu på en uteservering vid Canal Grande bestämde vi oss för en gondoltur...







Det finns ju inte några bilar på, men man begriper ju att folk där ändå flyttar ibland. Hur går det till då? Med flyttbåt naturligtvis. En sådan träffade vi på under vår gondolfärd och det såg visserligen lite lustigt ut, men det kan ju inte finnas något annat sätt...



Vissa broar som vi passerade så låga att gondoljären fick lov att luta gondolen för att komma under!


Den här "vägskylten" tolkade jag som "påbjuden färdriktning", dvs åt vänster. Gondoljären tog dock av åt höger. Eller heter det styrbord resp babord, kanske...


Vi såg givetvis till att hinna lite shopping och slogs faktiskt av att det mesta inte alls var så dyrt som vi hade föreställt oss. Detta ledde till att vi, eller i alla fall jag, var lite orolig för hur vi skulle få hem bagaget. Ryan Air har stränga restriktioner... Av någon helt outgrundlig anledning vägde dock min väska mindre vid incheckningen hem än ut!? Fel på någon av vågarna är min diagnos...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0