Ett föredöme för svenska kvinnor?

Guds gåva till legenden Paul Anka bjuder på sig själv i en ny svensk dokusåpa, eller vilken benämning man nu skall ge programmet, Svenska Hollywoodfruar. Hon kan inte bara prata för sig själv, nu har hon också skrivit ett inlägg på Newsmill. Anna Anka, namnet för inte bara tankarna till en seriefigur. Hon låter som en sådan också.

Jag kan inte låta bli att citera denna "förebild", som jag för övrigt betackar mig för.

"Om du anställer någon i Sverige ska du ha utbildning och vara kvalificerad. Här är det illegala mexikaner som gör jobbet. De diskar, städar, tar hand om trädgården. Jag har en enorm trädgård och fyra trädgårdsmästare. Det är jag som ser till att de kan försörja sina familjer. De kan inte prata engelska. Det är som att prata med en vägg, de kan inte ens stava till sina egna namn. Det kan bli ganska frustrerande ibland." Observera detta inte är mina ord utan ordagrant citerat från Anna Anka!

Människan, som kallar sig förebild, är alltså stolt över att hon utnyttjar illegala mexikaner. Med sådana förebilder, kära svenska kvinnor, behöver vi inga fiender!

Kommentarer
Postat av: Fredrik Söderlind

Jag håller fullständigt med dig. Sneglade på detta program igår och ser inte riktigt vad programmet ska bidra med till i samhällsdebatten. Tycker generellt att det skickar ut dåliga signaler till våra medborgare. Förhoppningsvis renderar ifrågasättanden och kritiskt tänkande hos våran befolkning angående vad som gör en lycklig.



Förövrigt tycker jag inte någon av personerna gav något bra intryck. Långt ifrån några förebilder.

2009-09-16 @ 20:13:11
Postat av: Anitha

Tack Fredrik, du är en bättre förebild. Jag hakar på dig istället!

2009-09-16 @ 20:18:51
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: Helena ROOM AND SERVE

Det kan vara bristen på mat som gör henne dum i huvudet. Eller för mycket brosk som hon äter. Hon är ju sååå ensam den tjejen, så.... fast i en plastbubbla....

2009-09-16 @ 21:55:35
URL: http://roomservice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0