Motiverad?

Som ett led i mitt nya (?) liv ingår att öka den fysiska aktiviteten. Minst två jympapass per vecka. Söndagen gick bra. Tisdagen, dvs idag, sådär. Hade packat träningsväskan redan igår och tog den med till jobbet för att direkt efter detsamma flänga ner till mitt lokala Friskis&Svettis. Men, jag kände verkligen inte för det. Efter att ha suttit i ledningsgrupp hela dagen kändes huvudet som en kokosboll och mitt sämre jag talade till mig. "-Anitha, du har ont i huvudet, gå hem och vila." Det bättre kontrade snabbt "-va 17, Anitha, du kommer att känna dig så nöjd efteråt. En kort, men intensiv, debatt mellan den sämre och den bättre resulterade dock i att den bättre gick segrande ur striden. Och sååå nöjd är jag nu. Det påminner mig om ett par mycket bra föreläsare vid företagets (den bästa av världar) kickoff härförleden. Eva Karlsson, BAM-konsult, och Olof Röhlander, mental styrketränare, fick mig så himla peppad. Man kan inte skylla på någon annan om motivationen inte infinner sig. Motivera sig, det kan man bara göra själv! Hur rätt var inte det!?

MiML hade samma ambition. I alla fall i morse. Han packade en väska och påstod att "han skulle försöka" hinna in till 17.15. Han syntes dock inte till på passet och när jag kom hem visade det sig att någon form av magåkomma (?) hade kommit ikapp honom. Jag undrar jag...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så BRA det låter! E faktiskt lite avis på er som har tillgång till sådan coachning! KRAM Iron

2009-09-23 @ 20:54:07
Postat av: Anitha

Det som är bra är att det har alla, helt gratis! Det är bara att registrera sig för ett veckobrev, kolla in filmerna på youtube etc!

2009-09-23 @ 21:03:31
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0