Mitt i ett värdetransportrån...

MiML och jag tog en promenad på lunchen. Mot F&S för att förnya våra träningskort. Det var lite liv och rörelse på gågatan, men vid valstugorna på torget var det bara Folkpartiets som var bemannad, eller rättare sagt bekvinnad. När vi kom upp från F&S var det fullt med polisbilar runt torget och gågatan och delar av torget avspärrat. Det visade sig att det under den korta tid som förflutit medan MiML fick håret klippt och jag handlade träningskort så hade ett värdetransportrån hunnit utföras vid Handelsbankens kontor, poliser komma på plats och ett helt kvarter spärrats av. Det känns inte som om det var så länge sedan det hände på exakt samma plats. När jag nu kollar mitt arkiv kan jag konstatera att det är nästan på dagen två år sedan! Det var den 28 augusti 2008. Om inte mitt minne sviker mig helt så var rånarna även denna gång vitklädda och jag tror inte dem åkte fast! Finns det möjligen ett samband?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0