Starka krafter...

Den gångna vintern gick hårt åt vår trädgård. Inte minst vår magnifika klätterros led svårt av att under lång tid vara inpackad i ett rejält ispaket. Så till den milda grad att densamma i början av sommaren faktiskt förklarades för hädangången. MiML och jag anföll den med såg och sekatör och hade det inte varit för undertecknads brist på kroppskrafter hade hela rotsystemet dragits upp. Men denna övning var mig övermäktig och jag beslutade mig för att låta det vara. I väntan på yngre starkare krafter, t ex sonen. När så MiML och jag återkom från två veckors semesterresa visade det sig att det trots allt var liv i den stackarn. Den hade vuxit en dryg halvmeter under vår bortavaro. Till en början var vi inte helt säkra på om det som växte verkligen var en ros, men så småningom dök där upp knoppar. I dag har två av dessa faktiskt slagit ut och detta frågetecken har nu definitivt rätats ut. Det är en klätterros. Denna pånyttfödelse tar jag som ett mycket gott tecken. Ett tecken på att envishet och livsvilja är goda krafter som kan bemästra det mesta. Här kommer bevismaterial.  






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0