Jobbar hemifrån...

Som ett resultat av ett par dagars ihållande torrhosta med tillhörande feber och värk i leder arbetar yours truly denna dag hemifrån. Ja, jag är inte mera sjuk än att jag kan göra det som behöver göras. Iförd pyamas. Om en stund ska hon emellertid intervjuas i direktsänd radio. Så inför denna hoppades det ur pyamasen och togs en dusch. Man vill ju vara fräsch när man blir intervjuad. Undrar om detta kan betraktas som maximal fåfänga, att snygga till sig inför en radiointervju!?

Hur som så tänkte jag i mellantiden passa på att visa upp den senaste inredningsförändringen. Och ansvaret för denna åvilar helt och hållet luftvärmepumskonsultens besök. Jag insåg plötsligt att vi, mot alla principer och tvärtemot vad jag själv till och med förespråkat i tryckt media, har möblerat för ett elektriskt element. Detta fick självfallet lov att åtgärdas. Den ursprungliga planen var att byta plats på arbetsrum och gästrum. På tok för mycket jobb dock. Efter lite eftertanke insåg jag att förändringen skulle kunna åstadkommas inom rummet. Kanske inte riktigt lika snyggt som innan, men klart mycket mera uppvärmningsvänligt. Och till på köpet uppfattas rummet som avsevärt mycket större eftersom arbetsbordet dessutom halverades. Så nu blir det att turas om alternativt att någon får sitta på flajen... Jag ber om överseende med den ojämna ljussättningen







Nu ringer radion snart så nu måsta jag nog måla läpparna. Ciao ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0