Golvvärme, kap II...

Jag trodde att jag noga följt leveransen av den i söndags beställda mattan! Inte tillräckligt uppmärksamt visade det sig. Det paket som jag var helt övertygad om skulle levereras till Ica Supermarket visade sig sändas med UPS. Idag när jag kom hem från jobbet och trodde att jag skulle ha en avi i brevlådan som jag omgående skulle bege mig till nämnda Ica-butik för att lösa in så fann jag istället ett meddelande från UPS som sa att dem varit för att försöka leverera försändelsen. Som dessutom, gud förbjude att det är sant, skulle väga drygt 15 kg!! Nu blir det till att försöka komma överens med UPS om en ny leveranstid. Man får bara tre försök, vilket inte alls är illa. Ett litet I-landsproblem som yours truly drabbats av idag :(...

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Jag har råkat ut för något liknande. Det var när jag skulle hämta ut dom där hajpade skorna (som dessutom var två storlekar för små!.



När jag kom hem från jobbet kl.18.47 så låg det en lapp att de (posten) sökt mig kl.13.21 för att leverera paket. Eftersom jag, som de flesta andra är på mitt arbete kl.13.21 så var jag ju inte hemma för att kvittera ut paketet. Men det fanns ett 020-nummer där man kunde boka tid för leveransen. Sagt och gjort jag ringde numret och efter tryck ett för att komma hit och tryck två för att komma dit etc så möttes jag av en telefonsvarare som talade om at utlämningsstället stänger 19.00.



Nästa dag skyndade jag mig hem från jobbet för att hinna innan 19.00 ringde jag igen för att boka leverans och då fick jag btw prata med en riktig människa!!! Han sa att nu hade mitt paket gått vidare till ett annat utlämningsställe inne i stanom stänger 18.00!! Jag frågade om de inte kunde låta lantbrevbäraren ta med paketet men det måste absolut kvitteras av mig personligen så det gick inte att ordna. Jag förklarade att jag måste ta ledigt från jobbet två timmar och åka två mil extra för att hämta ett paket men ingen särbehandling....Dessutom var det dagarna innan jul så det skulle dröja många dagar innan jag kunde komma och hämta paketet. Jag gav upp.



Då tog L och ringde en kompis som bor i byn och jobbar på Posten.....



nästa dag låg skorna i brevlådan!



Resten är historia - skorna fick en ny ägarinna och det är jag glad för.

2010-01-12 @ 20:23:27
URL: http://gryningsljus.bloggagratis.se
Postat av: Anitha

Marie kommer att älska att få hela historien! Här fick vi allstå ett prov på en av L:s kvaliteter!

2010-01-12 @ 21:10:24
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0