Dag 2...

Dag två av min "ensam-hemma-i-reservatet-vecka" har avlöpt osedvanligt väl. Förmiddagen innebar frukost i det gröna och lite småpyssel (har försökt mig på på decoupage). En kär moster, tillika min gudmor faktiskt, ringde och vi bestämde att hon och en annan kär moster skulle avlägga ett besök i reservatet imorgon eftermiddag. Det blir stort. MiML och jag bodde ju fram till för ett år sedan i en synnerligen centralt belägen våning i sju år utan att mostrarna hade tillfälle att hälsa på. Men nu blir det äntligen av. Till detta är jag ivrigt påhejad av MiML som tycker att det är av stor vikt att jag håller kontakt med de få kvarlevande av mina äldre släktingar. Det gör han rätt i. Dessvärre missar han ju mostrarnas besök pga sin resa till Sydafrika. Hur som. Här haver bakats inför mostrarnas besök. En blåbär och cocoskaka, vars recept jag hittade i det senaste numret av Lantliv samt en rabarberpaj som jag hittade på alldeles själv. 

Dagen har för övrigt innehållit en smått sensationell passivitet. Min vana trogen far jag oftast runt med dammsugare, mikrotrasor och Ajaxflaskan i högsta hugg, men vid pass 13 la jag mig med en bok i en solstol och hade radion inställd på P1 för att slölyssna till dagens sommarpratare samtidigt som jag läste boken. Så blev det inte. Boken fick ge sig och jag fokuserade istället på sommarprataren. Det gick inte att låta bli. Dagens pratare var Maria Akraka och hon var väl värd att lyssnas till! En mycket klok kvinna. Dessutom har våra vägar, hennes och mina, korsats en gång tidigare i livet. Något som hon dock är helt ovetande om. MiML:s äldste son köpte för ett antal år sedan hennes sommarhus i Ostra utanför Eskilstuna, för att bosätta sig där med sin lilla, men växande familj. Huset var verkligen inte stort, men väldigt charmigt och med en stor och härlig tomt. Nu bor där någon annan. Så kan det gå, men dagens sommarprogram rekommenderas å det varmaste.

Nu vankas Allsång på Skansen. Via TV:n :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0