Här preparerar vi för semester...

Oj, vad tiden går fort. Redan nästa lördag reser MiML och jag iväg på årets sommarsemester. Sedan resan bokades har det hänt en del vad gäller Greklands ekonomi så vår resa kan möjligen numera betraktas som en stödinvestering... Innan det bär iväg är det en del som skall förberedas. Idag har jag bockat av några saker på att-göra-listan
1. Inhandlat två nya cd/mp3-spelare tillsammans med nya laddningsbara batterier och batteriladdare (ljudböcker är ett absolut måste)
2. Inhandlat inte mindre än två nya bikinis (lika tråkigt varje gång, jag misstänker att speglarna i alla provhytter är felleveranser, skulle förmodligen skickats till lustiga huset på något tivoli)
3. Inhandlat solcremer och after sun (prismedveten som jag är (?) gick jag runt och jämförde priser, apoteket gick segrande ur striden)
4. Inhandlat två (ev tre) inte helt nödvändiga, strandkreationer
5. Inhandlat nya badshorts till MiML

Att ovanstående lista innehåller fem punkter är bara ett bevis på min effektivitet. Jag hade bara två saker på listan från början (cd-spelare och solcreme).Bra jobbat alltså ;)

Nu återstår att skriva lista/listor till sonen och sonhustrun som skall vakta huset. Jösses, Mia. Nu ska du få betalt för gammal ost...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0