Back in business

Framåt lunch idag kände jag att det får vara nog nu. Klättrade sånär på väggarna och bestämde mig för att afirmera bort det jäkla halsonda och återinställa mig på jobbet. Fungerade sådär. Fortfarande ont i halsen. Väldigt skumt. Hemkommen efter en halv arbetsdag var det ju fortfarande ljust. Tack Sommartid! Jag tog därför några tag i trädgården, den lilla. Därstädes haver våra vänliga plåtslagare droppat en och annan, eller rätt många, rostiga spikar och små förargliga plåtbiltar. Vilka vi inte vill att våra små barnbarns barfotafötter skall stöta ihop med. Jag plockade rejält med sådana vill jag lova. När jag ändå var igång tog jag ett tag på vår trottoar. Vi bor på en sk A-gata, vilket innebär att trottoaren skall röjas. Nu haver vi förvisso ett magnifikt avtal med kommunen om sk gångbanerenhållning, vilket inte bara innebär snöröjning utan likväl övrig sopning och sandröjnining. Yours truley har som den lojala kommuninnevånare hon är, fördragsamhet med att det stundtals frestar på. Dem kör verkligen som attan runt kvarteret med sopmaskinen! Tog därför ett tag med egen kvast och sopade så gott det gick trottoaren ren från allehanda fimpar, cigarettpaket, snusförpackningar, kaffemuggar, ölburkar, tablettaskar and you name it! Kvar därstädes är nu bara ett litet rart ispaket som vårsolen förhoppningsvis snart smälter bort! Kvastövningen kan för övrigt betraktas som en liten uppvärmning inför förestående fara-till-blåkulla-helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0